Huppens Bildelar

Embjörs 24, SE-783 90 SÄTER Öppet måndag – fredag, 8:00 till 17:30

FAQ - Vanliga frågor

Läs gärna våra vanliga frågor- FAQ innan du kontaktar oss via e-post.

1. Allmänna villkor?
Huppens Bildelar tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
2. Beställning
Beställning av Huppens Bildelar produkter kan göras via www.huppensbildelar.se, e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Beställning är bindande från Huppens Bildelar sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Huppens Bildelar förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Huppens Bildelar och avboka den.
3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss mot eventuella prisfel. Finns en vara där det står 0 kr eller priset är fel angivet förbehåller vi oss rätten att i efterhand sätta det rekommenderade utpriset på fakturan. Du blir meddelad via e-post om ett prisfel skulle förekomma på din order. Huppens Bildelar reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.
4. Betalning
Bankgiro Betalning sker till Bankgiro. Kortbetalning Du kan enkelt betala med Visa och Mastercard via PayPal. Kom ihåg att du kan betala utan att registrera dig hos PayPal. Kortbetalningen sker via PayPals krypterade koppling. Kontant vid avhämtning Du betalar när du hämtar ut varan i vår fysiska butik, Huppens Bildelar.
5. Leveranstid
Normal leveranstid är 3-6 arbetsdagar. Huppens Bildelar kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.
6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Huppens Bildelar förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
7. Frakten
Frakt om xkr (ink moms) tillkommer på alla beställningar.
8. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!
9. Öppet Köp /Ångerrätt
Huppens Bildelar tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Huppens Bildelar förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
10. Reklamation
huppensbildelar.se tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Posten eller Bussgods direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till huppensbildelar.se och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@huppensbildelar.se för att informera om reklamationen.
11. Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift. Tänk på att liggetiden på Posten och Bussgods har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift för våra omkostnader, för närvarande minst 200:-, och den faktiska fraktkostnaden tur och retur för paketet. Avgiften debiteras i efterskott genom Jetbill. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.
12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.t
13. Reservation
huppensbildelar.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan..
14. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Kontakta oss